The cityscapes of the Zeroville series are based on the concept of the Alphaville paintings - but of reversed light, as it were. So, while the white views appear as bright as day, here the night glows. On a black background, the colors have an even stronger effect and thus increase the almost surreal impression of the sceneries. The title of the series is accordingly derived from that of the white pictures: Numerically zero precedes one - which in turn supports the view that the day is closest when the night seems to be at its deepest.
Die Stadtbilder der Zeroville Serie basieren auf dem Konzept der 'Alphaville' Bilder – allerdings von gleichsam umgekehrtem Licht. Erscheinen die weißen Ansichten also wie taghell, so leuchtet hier die Nacht. Auf schwarzem Grund wirken die Farben noch stärker und steigern so die fast surreale Anmutung der Szenerien. Der Titel der Serie ist entsprechend abgeleitet von dem der weißen Bilder: Null kommt numerisch vor der Eins – was wiederum die Sichtweise stützt, dass der Tag dann am nächsten ist, wenn die Nacht am tiefsten scheint.
El Dorado Reverse 2 140 x 200 cm oil on linen 2022
Berlin Reverse 7 140 x 200 cm oil on linen 2021
Los Angeles Reverse 140 x 200 cm oil on linen 2018
Washington Reverse 110 x 185 cm oil on linen 2014
Hamburg Reverse 2 140 x 200 cm oil on linen 2013 / 2023
Berlin Reverse 6 111 x 177 cm oil on panel 2013
Brooklyn Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2012
London Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2011
Wellington Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2011
Madrid Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2011
El Dorado Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2009
Basel Reverse 111 x 177 cm oil on panel 2008